Powrót

Centrum Aktywnego Wypoczynku w Nowym Sączu gotowe

Centrum Aktywnego Wypoczynku w Nowym Sączu gotowe

Centrum Aktywnego Wypoczynku w Nowym Sączu gotowe
Informacjami o oddaniu kolejnych kilometrów przyzwoitej infrastruktury rowerowej zawsze lubimy się dzielić. Dajemy znać, że niedawno zakończono prace przy pierwszym etapie budowy 2,5  kilometrowej ścieżki pieszo-rowerowej nad rzeką Kamienicą w Nowym Sączu. 

Pierwszy etap budowy tego kolejnego już Centrum Aktywnego Wypoczynku (CAW) w Małopolsce zakładał właśnie powstanie "twardej” infrastruktury, a dopiero w kolejnych etapach ma być ona jeszcze doposażona m.in. o oświetlenie,  monitoring trasy oraz elementy małej architektury. W ramach przeprowadzonych prac powstała nowa trasa biegowo-rowerowa wzdłuż prawego brzegu Kamienicy oraz modernizowana jest ścieżka wzdłuż Al. Piłsudskiego (na lewym brzegu rzeki). W wyniku inwestycji już praktycznie powstała pięciokilometrowa pętla – trasa turystyczna, biegnąca między wyremontowanym mostem wiszącym, a kładką na wysokości wylotu ul. Wiśniowieckiego w Al. Piłsudskiego i spinająca na swojej drodze tereny rekreacyjne nad Kamienicą (m.in. istniejący pumptrack, czy kąpieliska na rzece Kamienica). Docelowo w planach jest również skomunikowanie tej ścieżka z istniejącymi już trasami (m.in. z trasą VeloDunajec / EuroVelo11).

Wygląda to tak:

CAW_NowySacz02.jpg

CAW_NowySacz04.jpg

Jak widać jest naprawdę szeroko i przygotowane zostały 3 pasy (rowery, piesi, rolkarze). Oczywiście ten podział jest dość płynny, bo opiera się prawidłowo tylko na wymalowanych na asfaltowej nawierzchni pasach, ale w sytuacji dużego natężenia ruchu, ułatwi segregację na trasie. 

Podsumowując - tak właśnie powinna wyglądać rekreacyjne zagospodarowanie terenów nadrzecznych w każdym mieście. Po skomunikowaniu z pozostałymi trasami VeloMałopolska, będzie to również doskonała trasa wylotowa z Sącza na Krynicę

Projekt nie powstawał bez bólów i dopiero za trzecim razem udało się rozstrzygnąć przetarg na ten najważniejszy etap prac, czyli roboty drogowe i przygotowawcze. Wcześniej dwukrotnie unieważniano przetarg z powodu niewystarczających środków na sfinansowanie zamówienia. W trzecim przetargu Miasto zamierzało przeznaczyć na inwestycję 4,4 mln zł, ale oferty  wykonawców wynosiły między 5,3 mln zł a 5,8 mln zł.

To tylko jedno z kliku CAW jakie wybudowały się w ostatnim czasie w Małopolsce dzięki Fundacji Sądeckiej. Dla przypomnienia, podobne inwestycje zostały oddane do użytku w Starym Sączu,  Łącku, Bobowej czy Świniarsku. Pełne podsumowanie tych inwestycji już wkrótce.

Dodatkowo na Sądecczyźnie czekamy jeszcze na zakończenie budowanych odcinków:

  • EuroVelo 11 (nowe kładki pieszo-rowerowych w Miliku i Andrzejówce)
  • VeloDunajec (Gołkowice - Mostki)
  • zakończenie prac przy znakowanie szlaku AquaVelo

Dodatkowo w planach są jeszcze przetargi na brakujące odcinki trasy EV11 na terenie Muszyny, Piwnicznej i Rytra (oraz części słowackiej).

Multimedia